Monday, February 04, 2013

Najib perlu bina kampung Melayu Palestin


Oleh IBNUAMIR AL-PENDANGI

Kehadiran Najib Razak di bumi Gaza, Palestin adalah ketika kedamaian sudah kembali bertapak. Umat sudah semakin reda kemarahannya. Tiada lagi peperangan ketika Najib dan Rosmah tiba. 

Jadi, pemergian beliau itu tidak diiringi tembakan dan desingan peluru yang dimuntahkan keluar daripada mulut mesingan dan ketibaan mereka tidak disambut senapang-senapang Yahudi Israel. 

Jika keselamatan Najib Razak dan Rosmah Mansor tidak dipelihara, rugilah Malaysia belanjakan puluhan juta kepada penasihat Apco Israel selama ini. Jadi Najib Razak sudah pastilah tidak akan dibunuh kerana dasar beliau yang memihak kepada Israel secara diam-diam itu. 

Ini sebabnya dan rahsia kenapa Najib Razak dan isterinya boleh tiba ke Palestin dengan sejahtera dan aman tanpa hadir apa-apa kekecohan. Sejarah membuktikan, Yahudi akan membunuh musuh dan seterunya secara curi-curi. Syeikh Ahmad Yassin antara mangsa Yahudi juga. 

Usaha membunuh musuh-musuh Yahudi memang ada. Hanya kehendak Allah yang menentukan sama ada perancangan Yahudi untuk membunuh musuhnya berjaya atau tidak. Hitler antara yang ingin dibunuh Yahudi dan Fidel Castro juga lapan kali cuba dibunuh. Tapi percubaan itu gagal.

Napoleon Bonaparte dan Hitler antara pemimpin Eropah Barat yang sentiasa dicemuh Yahudi di dalam wayang gambar dan ini membuktikan bahawa mereka ini banyak berdendam terhadap dua watak ini. Tetapi, tidak sedikit pun kecaman Israel tersiar mengutuk Najib Razak selama ini. 

Maka, lawatan ziarah Najib Razak ke Palestin itu bukanlah satu hal yang menyebabkan Najib itu layak dihormati. Ini kerana, sesiapa pun boleh ke sana jika punya wang dan kuasa seperti Najib. 

Yahudi boleh menghidu gerakan untuk mengancam Israel. Maka selagi mana kehadiran Najib itu tidak mengutuk Israel dan Yahudi di Palestin, maka keselamatan Najib Razak akan terpelihara. 

Malah, kalau Najib Razak ingin mengutuk Yahudi dan Israel itu pun berkemungkinan besar skrip ucapan beliau itu telah disemak oleh Apco sebelum meluluskannya keluar di media. Jadi wayang kulit sandiwara ini pun semestinya memang wujud antara mereka. 

Sejarah membuktikan, hanya bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad sahaja yang pernah dikutuk Yahudi antarabangsa sebagai anti-Semitik. Hal ini terjadi, kerana Dr Mahathir menuduh Yahudi menguasai dunia melalui proksi. Hanya kerana ini, maka Dr Mahathir dicemuh Yahudi.

Namun, Najib Razak belumlah pernah didakwa sebagai musuh Yahudi oleh media antarabangsa. Tiada media yang pernah bangkit mengecam Najib Razak sepertimana dikecamnya Dr Mahathir. Ini bukti bahawa Najib tiada masalah dengan Israel dan Israel tiada masalah juga dengan Najib. 

Mungkin selepas ini, Najib Razak perlu mencari sokongan rakyat dengan berpura-pura menjadi wira Palestin dengan mencemuh Yahudi melalui perkenan Apco. Cara ini belum lagi dirancang. 

Tapi ia mungkin perlu kalau Najib Razak ingin memulihkan wataknya yang tercalar oleh skandal kapal selam Scorpene di Perancis sebelum ini. Apakah strategi ini berkesan menjelang PRU?

Entahlah. Jika Apco terfikir strategi ini, maka selepas ini Najib hanya perlu menunjukkan sedikit sikap penentangannya kepada Yahudi – Israel dengan bantuan teks ucapan yang disediakan Apco juga. Mungkin Apco, Yahudi Israel perlu berkorban juga bagi memulihkan watak Najib Razak.

Hal ini kerana umat mengetahui bahawa cuma Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim sahaja yang telah dikecam hebat Yahudi. Anwar dikecam pelobi Yahudi antarabangsa - B’nai B’rith. Ini faktanya dan ini sejarahnya. Walhal, ketika ini pun, Najib Razak belum pernah dikecam Yahudi. 

Maka, syarat menjadi wira Palestin adalah Najib Razak mestilah dikecam Yahudi terlebih dahulu sama ada melalui perbuatannya dan tindakannya yang jelas memihak umat Islam di Palestin. Jika tidak, umat melihat kunjungan ziarahnya di Gaza kali ini hanyalah satu sandiwara Apco sahaja. 

Alang-alang Najib Razak sudah rapat dengan Ismail Haniyeh, apa kata beliau cuba berbisik-bisik di telinga tokoh Hamas itu, “Juallah sebidang tanah Gaza untuk Melayu, agar dapat dibangunkan kampung di sini, agar orang Malaysia boleh beriktikaf di Masjid al-Aqsa pada suatu hari nanti.”

No comments: